Ten pocit, když přijdete k autu a nic se neděje. Nebo už se slavnostně doškrábete přes vrstvy sněhu a ledu dovnitř, ale auto nastartovat nejde. V zimě vcelku běžná praxe, obzvlášť u starších vozů. V takových případech vás vysvobodí buďto zázrak z nebe nebo startovací kabely a ochotný člověk s nastartovaným autem.
Nemusí to být však pouze zima, kdo baterii vybije natolik, že nebudete mít šanci nastartovat. Zrovna nedávno se mi přihodila nemilá věc. V hlubokém zamyšlení (jinak si to snad nejde vysvětlit) jsem nechala svítit světla přes celou noc. Ráno můj muž došel bezstarostně k autu, načež následovala otázka typu "tys s tím včera něco dělala?". Polilo mě horko, když mi sdělil, že byla světla přes celou noc zapnutá. Baterie byla samozřejmě vybitá, na to člověk nepotřebuje ani zařízení k měření kapacity akumulátoru.
Jak tedy postupovat
Pozor, postup je nutné přesně dodržovat, jinak hrozí nebezpečí úrazu. Obstarejte si neporušené startovací kabely a vozidlo o podobném výkonu a s baterií, která bude mít zhruba stejné napětí. V praxi to znamená, že offroad malým Fiatem nenastartujete.
V manuálu každého vozu jistě najdete i podrobný postup dobíjení autobaterie či startování přes kabely. Pojďme si představit postup, který je samotnými automobilkami schválený.
A jak předcházet vybítí baterie a poskytnout jí správnou péči? To se dozvíte v tomto příspěvku.