Nejvíce prý autobaterie trpí v horku

31.01.2017Všechny novinky

Životnost autobaterie dostává v zimě pěkně zabrat. Odborníci tvrdí, že největším náporem pro auto jsou řidiči krátkých ranních vzdáleností, kteří si na těch 10 kilometrů cesty do práce pustí vyhřívání sedadel a topení pěkně naplno.

Automobil se tak tímto stylem jízdy nedokáže plně nabít a životnost se zkracuje. Já osobně jezdím do práce zhruba 5 km a jako správná ženská chci mít zadek v teple pokud možno okamžitě a nejlépe ještě pomocí kouzelného proutku. Jak tedy nejlépe připravit autobaterii na zimní provoz?

Škodí jí skutečně nejvíce mráz?

Objevila jsem zajímavý názor, že za stav baterie v zimě odpovídá již letní počasí. Dle názoru odborníka z firmy Bosch, bateriím nejvíce škodí právě letní horko. Autobaterie se totiž mají tendenci v horku více samovybíjet a dochází k tzv. sulfataci desek. Právě tímto jevem baterie ztrácí na kapacitě. Nejhorším případem jsou prý klasické dovolené, kdy dorazíme na místo a auto potom v podstatě 2 týdny stojí ve vedru. Bohužel, poznáme to až v zimě, kdy je vnitřní odpor studeného motoru větší, než v letním období. Kromě vysokých teplot škodí autu i nečinnost.

Baterie v zimě

Podle stejného odborníka je prý naopak zima pro baterii lepší. Pokud se tedy jedná o nabitou a udržovanou baterii. Nabitý akumulátor prý vydrží hodnotu až -50°C, kdežto ten vybitý může zamrznout již při 0 °C. Tyto údaje jsou ve vztahu s autobateriemi firmy Bosch.

Kontrola

Nejprve je dobré vědět, zda-li máte baterii bezúdržbovou či nikoliv. Tyto baterie mají obecně delší životnost, jelikož jsou celkově uzavřené. A také mají vyšší cenu. V každém případě (obzvlášť z pohledu mě, ženy) by měl v tomto případě auto vidět automechanik. Tímto rozhodně nechci podceňovat kutilské geny svého muže, ale odborník je přeci jen odborník. Totéž platí i v případě, že máte k akumulátoru zavedené čidlo kontroly napětí, které Vám přenáší informace přímo dovnitř vozu. Obzvlášť u novějších modelů aut byste musel být opravdu velice zručný kutil. V množství elektroniky a počítačů, které řídí chod všech funkcí aby se čert vyznal. To vše po jogínském výkonu ve stylu "trojnásobná fraktura předloktí a 4x vykloubené rameno", jelikož bývá baterie u některých aut hůře přístupná.

Nicméně, vše se dá vyřešit dostupnými přístroji. Pokud však nemáte vlastní voltmetr, multimetr či diagnostické zařízení, kterým se dají spolehlivě zjistit hodnoty akumulátoru, opět budu odkazovat na odborníky v servisu. Spousty jich pořádá podzimní i jarí akce, v rámci kterých Vám baterii bezplatně prověří.

Prevence

Víkendoví řidiči pozor! Pro Vás, kteří toho tolik nenajezdíte, je častější kontrola a dobíjení baterie v zimních měsících velice aktuální záležitostí. Prvním varovným signálem mohou být slábnoucí světla nebo problémy s nastartováním vozu. Ideální ujetou vzdáleností pro nabití akumulátoru je 50 - 70 km. O důvod víc vzít ženu o víkendu někam na výlet. Aktuálně před zimou by však měl svůj vůz nechat prověřit každý řidič. Předejde tím tak nepříjemnostem, které mohou v důsledku nastat.

Zajímavou informací také je, že každý kdo baterie prodává by měl mít povinnost Vám zdarma odebrat starý akumulátor na protiúčet.

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies